Hvit Gjeterhund Forum

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Hvit Gjeterhund Forum

Velkommen til Hvit Gjeterhund Forum!Her kan man hente og gi tips og triks, råd og vink og ellers andre små erfaringer når det kommer til alt innen våre hunder. Kort og greit et forum for spørsmål


2 posters

    Potestell på vinteren?

    Kaja Mie
    Kaja Mie
    Admin


    Antall Innlegg : 21
    Reputation : 6
    Join date : 13.12.2012
    Bosted : Oslo

    Potestell på vinteren? Empty Potestell på vinteren?

    Poste  Kaja Mie Tir Des 18, 2012 10:30 pm

    Nå på vinteren er det mye strøsalt og slaps rundt om og det kommer mange kunder i butikken som vil ha sokker, voks, krem, spray og saks til å klippe vekk pelsen med. Hva gjør dere? Og hva syns dere om å klippe? Noen mener at det forhindrer våteksem, andre mener det blir for kaldt. Er det best med sokker eller spray/voks?

    Brisk har ingen problemer hittil, men med forrige klipte jeg vekk håret som stakk utenfor tråputene og dyppet føttene i grønnsåpevann når vi hadde vært ute. Ellers var han flink til å pirke vekk snø selv og ble ikke tørr. Setter snø seg lett fast i HG-pels?
    barmari
    barmari


    Antall Innlegg : 1
    Reputation : 1
    Join date : 15.12.2012
    Bosted : Tromsø

    Potestell på vinteren? Empty Re: Potestell på vinteren?

    Poste  barmari Tor Jan 03, 2013 10:22 pm

    har inntrykk av at det er forskjell på pelsen,de langhåra samler nok mer sne i pelsen enn de korthårede. men det er forskjell på de langhårete og. Axa samler mye snø men ikke Kilat. under potene pleier jeg klippe bort slik at de ikke har store tuster som samler is, men ikke barbere de under. og så har de lært seg å komme å få tatt bort is når vi går tur, for så å springe videre etterpå Smile
    Kaja Mie
    Kaja Mie
    Admin


    Antall Innlegg : 21
    Reputation : 6
    Join date : 13.12.2012
    Bosted : Oslo

    Potestell på vinteren? Empty Re: Potestell på vinteren?

    Poste  Kaja Mie Fre Jan 04, 2013 5:36 pm

    Brisk sliter med strøsaltet nå. tenkte å kjøpe sånne paws potesokker. Ellers får jeg lære han å stå stille mens jeg tar vekk snøen.. hehe. Forrigemann gnagde de ut selv, men så heldig kan man jo ikke være hver gang:p

    Sponsored content


    Potestell på vinteren? Empty Re: Potestell på vinteren?

    Poste  Sponsored content


      Klokken er: Tor Mai 02, 2024 4:57 am